Plötsligt krisar det.



Måndagmorgon och dags för veckans första jobb. Kollar batterierna på kamera, blixt och blixtsändare - verkar funka. Iväg på porträttjobb, jag och kollegan kilar ner på stan och möter Christer och jag har en bild i huvudet hur jag tänker lösa porträttet. Testsmäller av en blixt för att se att ljuset i lokalen är på min sida, sen så slutar blixtsändaren att sända. Men vänta nu, kollade jag inte batterierna?
Jomenvisst men blixtsändarna lever ibland sitt egna liv. Så där stod jag och min idé var liksom borta.

Att fota ett porträtt i blinkande lysrörsbelysning i en källare är la inte superlockande och att ha blixten på kameran hade jag inte haft på superlänge men det blev lösningen. Blixt på kameran och ovan ser ni resultatet.

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar