Att våga ha en svacka.

Förra veckan tyckte jag allt var jobbigt. Precis allt. Jag rynkade på näsan åt det mesta. Var långt ifrån en drömmedarbetare och var kanske lite omständig. Fast jag älskar mitt jobb kände jag förra veckan att det var jobbigt. Helt enkelt: Jag hade en jobbsvacka.

Det kan verka lite fult att säga att man inte har lust när man har världens bästa jobb. Men ibland så har man inte det. Kanske är det för jag har en del att göra. Kanske är det för jag har för mycket i huvudet.
Kanske är det för jag ska flytta ut på landet.

Hursomhelst. Man måste tillåta sig att vara i en svacka. Jag skämdes visserligen lite men samtidigt är man ju inte sämre än att man tar sig ur den. Sagt och gjort, nu är det ny vecka och allt känns mycketmycket bättre.

Gjorde ett jobb i fredags i Stockholm som ni ska få se så småningom, igår gjorde jag ett större trädgårdsrep, idag har jag varit på pressvisning på Tullgarn och ska även förbi Södertälje en sväng ikväll. Det är väl ungefär det ni har att vänta de närmsta dagarna.

Hoppas ni har det bra.

/Sandra (som inte har en svacka längre)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar