Kavajeri.

En av mina förra kollegor lärde mig en sak. Eller han lärde mig säkert flera, men just en sak som numera ligger lite i bakhuvudet varje vecka när jag kollar vilka jobb som är på gång. Det är det där med att ha en kavaj till hands. För drygt ett år sen ägde jag inte en kavaj, nu äger jag 2,5 skulle man kunna säga.

Det är nämligen inte fel att vara välklädd för att ge ett bra intryck hos vissa personer ibland, det kan man ha nytta av i framtiden. Enligt min förra kollega så ger kavajen tydligen ett intryck av att man är en ordentlig och ansvarstagande person, lite a la "maktutövare använder kavaj". Vilket tydligen (menade han) kan ge upphov till kontakter man kanske inte skulle få om man var klädd med casual.
Huruvida detta stämmer eller inte, kan jag inte svara på men.

Idag tog jag på mig kavajen. Varför får ni veta senare.

/Sandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar