Ett inlägg om att äga.


Fan vad jag äger saker. Inte i benämningen att jag är bra på dem, utan jag har bara en stor mängd grejer. Trots att jag inte ens är 25 år har högar av gamla kameragrejer (analoga dårå), fotoramar, fotopapper, fototidningar, kläder, udda porslin samlats. Vad tusan ska jag med alla de där grejerna till?

Förut kunde jag säga till mig själv att jag handlade mycket second hand men sanningen är ju att även det är en konsumtion. All konsumtion som har någon form av ursäkt är väl egentligen inte bra.

Den stora utrensningen har börjat och frågan är vad som ska hamna vart? Det är ju inte direkt andrahandsvärde på gamla kameror nowadays.
- Eller en del är det ju det på, såklart. Men långt ifrån alla jag har...

- Det jag tror har mest andrahandsvärde är nog faktiskt kläder...
Men jag vettesjutton.

Det är iallafall ett surt äpple som är dags att bita i - att minska antalet saker i hemmet.

Over and out!

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar