Måndag och dagen innan jul.


Ifrån förra veckan på mariebergsgården. Ett jobb om arbetssituationen för de som arbetar där.


Men när ni läser detta så är jag nog i fullt sjå med bestyr gällande julafton. Bifogar min krönika från i torsdags så förstår ni läget.

På söndag är det 4:e advent och snart är det julafton och jag har inte ens tänt första ljuset i adventsljusstaken än. Hemma hos mig finns inte ett enda julpynt, bara flyttkartonger. Flyttmisären kallar jag min lägenhet.

Jag hade stora förhoppningar om den här julen. Det hade jag verkligen. Jag skulle köpa en riktig gran för första gången, eller åtminstone flörta till mig en av någon som hade en luggsliten stackare till övers. Jag har varken hunnit köpa eller flörta.

Jag tänkte dessutom att jag för första året skulle ha koordinerat julpynt som smälter ihop med resten av min inredning och ser sådär smakfullt ut som det gör i inredningsreportage. Men icke.
Så var det där med julbak, förra året lyckades jag baka både muffins och lussekatter. Lussekatterna blev lite degiga men jag tänkte att i år borde jag lyckas. Baka har jag ju förstås inte hunnit. Hittills har jag bara käkat en lussekatt från en mataffär i närheten och jag skulle vara förvånad om den ens innehöll saffran.

Så till alla er som kräks på allt julfix men ändå lyckats få upp någon form av julpynt, fixat en gran och till och med bakat något: luta er tillbaka, ta en pepparkaka och tänk att ni är förbaskat bra som hunnit pynt-gran-bak!

Och var inte oroliga för mig. Julafton är ju inte förrän på tisdag. Jag hinner nog. 


/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar