Att vara på rätt plats.


Jag har alltid haft en plan om att jobba på lokaltidning. Aldrig drömt om kvällspress eller större dagspress. Utan lokaltidning it is. Nära ska det vara.

Idag är ett ypperligt exempel. Första delen av arbetsdagen bestod av prat om melodifestivalen. Jag och min kollega Jenny ska nämligen åka till Göteborg och skriva och fota delfinal numero 2. Jag var under dagen lagom sävlig, det är ju rätt styrt och egentligen krävs ju inget sensationellt av mig som fotograf.

Senare under kvällen åkte jag till Vagnhärad och mötte upp en kollega, gick in i en vävstuga och gick bananas. Så himla roligt och intressant att träffa de som spenderar sina kvällar där.

Så.
Melodifestival = fest,
Vävstuga = vardag.

Jag gillar vardag. Rätt unge på rätt plats.

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar