Ett inlägg om annat.


Det har blåst massor idag. Massor. Så att soptunnorna rullat runt utanför lokalredaktionen här i Trosa. Jag har försökt undvika att gå ut och bara fotat två jobb. Lite passivt.

Men man måste ha såna dagar för att kunna gå all in andra. Snart ska jag visa er bilder från min lägenhet har jag tänkt. Min lilla bubbla. Där jag hämtar tankar och försöker hitta inspiration.

Och jag ska träna ikväll. För det är jäkligt viktigt att göra det när man bär runt på tungt skrot och sitter i konstiga arbetsställningar.

Och på tal om att sitta, jag försöker sakta men säkert börja stå och jobba. Tydligen är det bättre men nu i början blir jag trött. Så fort jag börjar hänga a la "slöhet" så får jag sätta mig ner.

Ska man bli gammal i det här yrket måste man tänka långsiktigt. Borde fysiskt och psykiskt.

/Sandra (22 år gammal med framtidsförhoppningar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar