När livet knackar på.



Eftersom jag alltid varit yngst i min ganska så stora familj så har jag levt i en ganska skyddad värld. Inte mycket barn i sikte, inte små människor som man kan råka tappa i golvet eller som kan äta något man tappat på golvet. En relativt trygg värld.

Nu är de där små människorna överallt, de poppar upp lite överallt och jag vet fortfarande knappt hur man pratar med barn, vad de äter eller vad de gillar.

Idag höll jag i flickan på bilden, hon föddes i slutet av februari och är alltså inte ens en månad gammal. Jag var livrädd. Tänk om jag råkat tappa henne i golvet, en redig människa i liten förpackning. Det hade ju inte gått. Men efteråt kände jag mig lite cool, för att jag höll faktiskt i en människa som betyder hela världen för någon annan.

Sånt där man är upplever som lokalfotograf.

/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar